.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ظاهرا داستان مدارک جعلی همچنان ادامه دارد...

در پی انتشار اخباری مبنی بر پیگیری مدارک جعلی در سال گذشته و با بروز برخی مشکلات در سطوح گوناگون مدیریت کلان کشور از ناحیه ارایه مدارک جعلی خبرنگار «تابناک» در پیگیری‌های انجام شده، متوجه شد که یکی از مدیران سابق کشور که پس از بازنشستگی نیز به دلایلی در پست‌های جدید، مشغول به فعالیت شده است نیز در این حیطه قرار دارد.

در اواخر سال گذشته، یعنی در 23 اسفند 1388 وقتی سخن از جزییات تخلفات رئیس سابق سازمان هواشناسی از سوی خبرگزاری مهر به میان آمد، بسیاری بر این باور بودند که با این فرد خاطی که تنها بخشی از تخلفات وی مستند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور مربوط به سال 80، منتشر شده است برخورد شود، اما همزمان با انتشار این گزارش یعنی در همان روز 23 اسفند ماه این فرد که هنوز از موارد گزارش شده در سازمان بازرسی کل کشور تبرئه نشده بود، در حکمی به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در زمینه هواشناسی منصوب شد که متن این حکم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر گرامي جناب آقاي دكتر ...

سلام عليكم

نظر به تجارب و سوابق ارشمندتان در زمينه هاي تخصصي هواشناسي، اقليم شناسي، منابع آب و همچنين حضور فعالي كه در صحنه هاي بين المللي داشته ايد، جنابعالي را بعنوان «مشاور رييس جمهور» در زمينه «هواشناسي و تغييرات اقليمي» منصوب مي نمايم.

انتظار مي رود با ادامه عهده داري مسووليت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان هواشناسي جهاني، ضمن جلب همكاري سازمان هاي تخصصي ملي و بين المللي، اساتيد و صاحبنظران ذيربط در جهت ارزيابي شرايط موجود و بهسازي وضعيت، اهتمام لازم را مصروف و نتايج حاصل را بصورت نوبه اي به اينجانب گزارش نماييد.

در این حکم چند نکته جالب به نظر می‌رسد که با توجه به غفلت دولت‌های گذشته از آن از دولت عدالت محور این موضوع بعید به نظر می‌رسید.

نخست؛ عنوانی که برای این شخص در این حکم آمده عنوان دکتر است، همانگونه که وی بنا بر خلاصه سوابق علمی و استخدامی که در سال 81 به دولت وقت داده است، مدرک لیسانس خود را در رشته فیزیک کاربردی در سال 54 از دانشگاه شریف دریافت کرده و در مقطع فوق لیسانس در رشته مهندسی برق مدرک خود را از دانشگاه ویلز انگلستان و نیز در رشته مدیریت در سال 70 از مرکز آموزش دولتی فوق لیسانس گرفته است و در پایان نیز مدرک دکترای مهندسی الکترومغناطیس خود را از دانشگاه صنعتی شریف در همان سال 70 یعنی همزمان با مدرک فوق لیسانس دریافت کرده است.

اما با استعلامی که از دانشگاه صنعتی شریف شده، این دانشگاه به صراحت اعلام کرده که وی در هیچ زمانی دانشجو و یا دانش آموخته دکترا در هیچ یک از رشته های این دانشگاه نبوده است که البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود و باید دید که چگونه این فردی که دکترا نداشته است، خود را به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس معرفی کرده و با ارایه یک فرم قرارداد استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی از 1/1/74 تا 29/12/74 در استخدام تمام وقت هیأت علمی دانشگاه بوده و این در حالی است که علاوه بر آن، در همین مدت ریاست سازمان هواشناسی را نیز دارا بوده است.

دوم؛ در این حکم آمده است، با ادامه عهده‌داري مسئوليت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان هواشناسي جهاني، ضمن جلب همكاري سازمان هاي تخصصي ملي و بين‌المللي، اساتيد و صاحبنظران ذيربط در راستای ارزيابي شرايط موجود و بهسازي وضعيت، اهتمام لازم را مصروف و نتايج حاصل را به صورت نوبه‌اي به اينجانب گزارش نماييد.

این در حالی است که بر پایه ماده دهم کنوانسیون سازمان هواشناسی جهانی (WMO) اگر رئیس سازمان هواشناسی هر کشوری از مسئولیت خود کنار گذاشته شود، به شکل طبیعی مسئولیت خود را در سازمان جهانی از دست خواهد داد اما به نظر می‌رسد، بر خلاف ماده ششم این کنوانسیون که مقرر است برای اجرای تعهدات کشور در قبال آن سازمان باید رئیس سازمان هواشناسی کشور به عنوان نماینده دائم کشور به آن به سازمان جهانی معرفی شود، این بار مشاور رئیس جمهور به عنوان نماینده دایم ایران به کار خود ادامه می دهد.

البته جالبتر اینکه این عضویت در سازمان جهانی هواشناسی توسط وی همان گونه که در لابلای سطور گزارش سازمان بازرسی کل کشور به آن اشاره شده ضررهای هنگفتی را متوجه ایران اسلامی کرده است.

علاوه بر این تغییر مدیران مشابهی هم در گذشته داشته است به گونه‌ای که آقای «ط» زمانی که در سال 72 جای خود را به این آقا به عنوان رئیس سازمان هواشناسی داد، متصدی ریاست بر منطقه دو آسیا بود و سه سال دیگر از حکم وی در این سمت باقی مانده بود، ولی با معرفی این شخص به سازمان جهانی هواشناسی این موقعیت از او سلب شد؛ اما امروز برای حفظ این سمت در سازمان جهانی حکم مشاور و یا دستیار برای او زده می شود تا بر خلاف رفتارهای دیپلماتیک این سمت در دولت دهم حفظ شود.

از دیگر کرامات این شخص که بسی زیاد است، می‌توان به انتصاب 25 نفر در آخرین روز خدمت در سازمان هواشناسی قبل از بازنشستگی اشاره کرد که البته با دستور وزیر راه و ترابری، تنها هشت مورد از این انتصاب ها پذیرفته و بقیه ابلاغ ها ابطال شد تا مدیریت جدید درباره آن تصمیم گیری کند.

البته نکته جالب دیگر این 25 انتصاب آن است در میان این نفرات، افرادی دیده می‌شوند که سابقه هواداری از گروه های محارب در اوایل انقلاب را داشته‌اند و یا فرد دیگری به اتهام هواداری از منافقین و سایر گروهک‌ها زندانی بوده است و تخلفات مالی عدیده‌ای را در زمان احراز مسئولیت داشته است و یا کسانی در این لیست حضور دارند که به صراحت حوزه علمیه مدارک ارایه شده از سوی آنها جعلی بوده است.

به گزارش خبرنگار ما، درباره قرارداد سوییچینگ مورد اشاره در گزارش مهر هم این قرارداد با تعلل های صورت گرفته هرگز اجرایی نشده و به مرحله بهره‌برداری نرسیده و همه دستگاه‌های خریداری شده برای این پروژه بدون استفاده و سخت افزارهای آن مستهلک و به انبار منتقل شده است.

و اما پیش از حکم اخیر که در بالا آمد نامبرده پس از 32 سال خدمت و بازنشستگی با مدرک دکترا! از سازمان هواشناسی با حکمی از سوی محمدجواد محمدی زاده به عنوان قائم مقام رئیس سازمان در حوزه‌های محیط زیست طبیعی، دریایی و انسانی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده بود و به نظر می‌رسد به جای تسویه این افراد از دولت خدمتگذار روز به روز بر ارج و قرب آنان افزوده می‌شود./تابناك


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.